STEF BOS SOLO - 'Ruimte'

zo 2 juni 2019 • schouwburg [vrije zit] • 20u15

€21 (kassa) / €18 (vvk,-25,+60) / €15 (abo,groep+10)  

3 jaar is het inmiddels geleden dat Stef Bos nog te gast was in MUZE met ‘Een sprong in de tijd’. Nu is hij terug en wel alleen met zijn piano. Het idee voor ‘Ruimte’ als voorstelling ontstond eigenlijk al tijdens het werken aan ‘Kern’ [zijn album dat verscheen in januari 2018]. Het is ook een logisch gevolg van de reis naar binnen die ‘Kern’ was. Ruimte is een reis naar buiten met als vertrekpunt: Hoe kleiner je bent, hoe groter de ruimte. ‘Ruimte’ is een reis om te zoeken naar de grens voorbij dat wat ik ken en kan en daarvoor moet ik bij tijd en wijle even alleen op een podium mijn weg gaan. Deze ‘Ruimte’voorstelling zie ik als een adempauze nadat we tien jaar lang elk jaar een voorstelling en dikwijls ook een cd hebben gemaakt. Het geeft ook de gelegenheid om ouder repertoire te spelen want de titel ‘Ruimte’ geeft de mogelijkheid om elke avond andere wegen in te slaan. Het idee voor de voorstelling is ontstaan in Zuid-Afrika waar ik dikwijls in kleine theaters speelde zonder een band en dikwijls wisselde van setlist, afhankelijk van de dag en de plek waar ik speelde. Ik speel altijd graag een voorstelling waar een inhoudelijke lijn de rode draad is. De titel ‘Ruimte’ dwingt me om dat even los te laten. Het enige wat nu nog vastligt is de openingssong. [Stef Bos]

‘A phenomenal storyteller, a truly gifted musician and a foreigner who’s more entrenched in South Africa than many more born and raised here.’ [Jason Curtis in Cape Times]

www.stefbos.nl